Welkom thuis! - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Maarten Reenen - WaarBenJij.nu Welkom thuis! - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Maarten Reenen - WaarBenJij.nu

Welkom thuis!

Blijf op de hoogte en volg Maarten

24 Oktober 2012 | Nederland, Veenendaal

Maandagmiddag zijn we onderweg gegaan naar Denver...

Toen we in Denver aankwamen zijn we (Weston en ik) naar Sheplers gegaan. Hier verkopen ze cowboy stuff, zoals hoeden, laarzen, bloezen, accesoires en dergelijke, ze hebben trouwens een erg leuke website: http://www.sheplers.com/

Hier hebben we een extra set cowboylaarzen gekocht, maar dan niet de standaard, maar degene met stalen neuzen! Dat bestond ook en ik had eigenlijk nieuwe werkschoenen nodig in Nederland, maar cowboylaarzen is natuurlijk wel op en top, vele malen beter dan standaard schoenen!

Even later zei Weston dat ik toch eigenlijk ook zo'n bodywarmer nodig had, want dat hoorde bij de echte western style. Maar dat vond ik amper nodig, want dan hoort daar ook een blouse en alles bij. Dat vond hij juist geweldig; 'dat gaan we dan ook kopen!'.

Na deze winkel nog een grote outdoorstore bezocht, hier verkochten ze vanalles wat te maken had met kamperen, jagen, vissen en dergelijke met een groot aquarium met een soort van waterval, veel grote opgezette dieren. Groot en enorm en duur, dat was goed te zien.. Rond 9 uur ging de winkel dicht en was het voor ons tijd om te eten. Dat eten deden we bij een BBQ restaurant waar we spare ribs aten met gefrituurde aardappels.

Eindelijk kwamen we savonds aan bij ons motel. Dit was dicht bij het vliegveld en de volgende morgen hoefden we dus niet uren van tevoren op te staan! Half zeven was mooi op tijd, snel ontbijtje gegeten en rond half acht naar het vliegveld. Hier moest ik dan ook afscheid nemen van Weston, dat is niet echt het beste van de vakantie, maar aan alles komt een eind.

Na ruim drie uur int vliegtuig kwamen we in New York aan, hier een paar uur gewacht en eindelijk eindelijk op dat éne vliegtuig met bestemming Amsterdam gestapt! Voor we het vliegtuig instapten moesten we onze boarding passes laten zien, en omdat het een internationale vlucht was, ook onze paspoorten... Ze keken naar de pass en toen nog eens naar het paspoort en toen weer terug naar mij; 'Are you from Holland!?', 'Yes I Am, why?', 'O, you have a southern accent'.. Nou dat was dus omdat ik daar zeven weken gezeten had. Dat vonden ze prachtig; 'Keep that with you!' zei iemand die iets verderop in de rij stond te wachten.

Eenmaal in dat vliegtuig was daar een steward die vrij komisch zijn werk deed. Zo zag hij mijn hoed en vroeg of het een echte Stetson was en of hij hem mocht zien. Ja natuurlijk, en je mag hem natuurlijk ook opzetten man! Nou dat deed hij en daar brak de cowboy in hem los! Yoohooo!! Rondjes draaien en gekdoen... Wat een vent!

Na acht uur in dat vliegtuig opgepropt te wezen waren we eindelijk in Amsterdam. Toen we naar de Gate getaxied waren, belde Gido, of ik al ondeweg was, of in Nederland of wat... Nou keeltje als je even wacht stap ik eerst uit t vliegtuig, bel je zo terug :)!

Koffers opgehaald en daar stond pa op me te wachten, zonder auto... Moesten we met de trein naar huis!! Dus nog een uur sjouwen met koffers en n doos en zooi, wat een armoedig nederland is dit toch met al zijn te goede openbaar vervoer systemen.

Eindelijk, eindelijk, na heel veel weken ver weg, veel gezien te hebben, veel meegemaakt te hebben, veel gezien te hebben en erg veel gereisd te hebben, waren we dan eindelijk thuis. Ze hadden zelfs de vlag uitgehangen en op de voordeur een papier met "Welkom thuis" gehangen. Toen ik via de achterdeur binnenkwam, was daar eenzelfde papier opgehangen, maar hier met de waarschuwing 'We don't speak english', wat dat toch moest betekenen!?

  • 27 Oktober 2012 - 11:30

    [T]Tieneke:

    Hoi Maarten,
    Fijn dat je weer thus bent.
    Wij denken dat je een geweldige tijd gehad hebt daar.
    Mooie hoed hoor, maar moet wel iets verder naar voren denk ik.
    Ha,Ha,kun je toch onder verstoppen?
    Groetjes ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Klaar met de studie..! Wat doen de meesten dan? Juist; of aan het werk, of verder leren..! Die baan die komt wel, want geven die twee maanden dat ik later begin nou? Dus eerst een klein deel van de wereld beter leren kennen: Colorado - USA! De plek waar ik heen ga ligt bij de Rocky Mountains, het dorp Center. Hier zijn vooral boerderijen gelegen met daar omheen veel landbouwgrond dat alleen opbrengst heeft op de plekken waar geïrrigeerd wordt. Het werk dat ik ga doen zal vooral te maken hebben met akkerbouw; oogsten van tarwe en waarschijnlijk ook luzerne. Daarnaast hebben ze veel koeien die los lopen in de bergen. Rond de maand oktober zullen ze op transport moeten, dus ook hier is veel werk te doen.. Wat het allemaal precies gaat worden? Dat zal ik proberen bij te houden door middel van lappen tekst en (hopelijk) veel foto's!

Actief sinds 31 Aug. 2012
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 8822

Voorgaande reizen:

24 November 2014 - 27 November 2014

Midweekje weg

03 Maart 2014 - 15 Maart 2014

Afbouw á la France

04 September 2012 - 23 Oktober 2012

Center - Colorado - USA

Landen bezocht: