De tweede week... - Reisverslag uit Del Norte, Verenigde Staten van Maarten Reenen - WaarBenJij.nu De tweede week... - Reisverslag uit Del Norte, Verenigde Staten van Maarten Reenen - WaarBenJij.nu

De tweede week...

Blijf op de hoogte en volg Maarten

18 September 2012 | Verenigde Staten, Del Norte

Nou, de maandag hadden we dus gehad. Dinsdag was totaal anders, ' s morgens doen we altijd de service, dus het invetten en bijtanken van de machines ed. Ook hebben we de trekkers aan de balenpersen gekoppeld, kostte ongeveer 2-3 uur? Enorm veel werk, alles zit vast met bouten en dergelijke. Rond de middag begonnen met een nieuw veld, maar na ongeveer 2 uur begon het te regenen. Dus gestopt en in de schuur aan het werk gegaan.

Zelfde probleem woensdag, het regende nog steeds gruwelijk, dus wat aan het sleutelen geweest en vanalles gerepareerd. Donderdag was het weer droog dus konden we weer verder. Maar het gemaaide veld en de rest was nog te nat om wat mee te doen. We hebben dus de schijveneg achter de JD 8300 geknupt en toen kon ik een halve cirkel (25 bunder) gaan eggen. Er had graan gestaan en nu moest het verspilde zaad in de grond worden gewoeld zodat het als groenbemester gebruikt kon worden.

Jason (Roger's zoon) kwam aan het eind van de middag achter me aan met de rol. Vrijdag moest ik het rollen afmaken en daarna ben ik naar een ander veld gegaan waar ze stenen aan het rooien waren (rockpicking). De grond hier bestaat namelijk vooral uit stenen, en daartussenin een beetje zand. Voor het rockpicken gebruiken ze 4 trekkers: een kleine met een rooier die stenen op rijen gooit. Een grote met een rooier die de stenen in 2 andere trekkers dumpt. Wilde foto's maken, maar was nog niet gelukt, te druk.

Zaterdag vanalles gedaan. Ook geholpen met de kalveren voeren. 'S middags het veld afgemaakt waaraan ik was begonnen met maaien. Daarna was het in de planning om naar een softbalspel te gaan dat ze hadden georganiseerd, maar blijkbaar was het niet goed genoeg georganiseerd, want er was niemand op het afgesproken tijdstip (wij waren trouwens 2 en half uur later dan dat tijdstip, maar het was te druk op de boerderij). Toen we daar dus waren kwam een van de jongens van de jeugdgroep daar met zijn pickup en vroeg of ik niet misschien mee wilde rijden naar de plek waar zij verzamelden om te gaan eten. Het was bij een van de ouders van die gasten en we aten hotdogs en dergelijk die boven een houtvuur waren geroosterd. Laat naar huis, maar de volgende dag was toch zondag.

Zondag eerst naar de kerk geweest, toen we daar vandaan kwamen werden we uitgenodigd voor een lunch bij Royce, een van de vele vrienden van Roger. Toen we klaar waren met eten haalde Zac mij op voor een ritje in de bergen met zijn pickup. We zijn naar de bergen in het westen gereden en hebben met de pickup de top van de berg bereikt. De Greybackmountain dankt zijn naam aan zijn grijze uiterlijk en is 11000ft boven de zeespiegel. Dat is ongeveer 3200ft hoger dan de vallei waar Roger woont.

Daarna meegeweest met Roger en Julie naar een veteranenrusthuis waar zij met wat andere kerkgangers hebben gezongen voor de veteranen daar. Daarvandaan weer opgepikt door Darcey een van de jongens van de jeugd daar en gegeten bij Ron en Nevelyn, wat oudere mensen die een neef te gast hadden uit Oklahoma.

Vandaag is het alweer maandag. Vanmorgen half 8 begonnen (zoals altijd, dus niet gek vroeg) en de messen van de swatter vervangen (BTW het is een JD R450 geloof ik, dus niet met maaibalk, maar met rotors zoals de Krone maaiers bij ons). Vanalles gedaan, kalveren gevoerd, paarden gevoerd, paps en mams gebeld en 's middags weer begonnen met maaien van 2 velden. Jason heeft twee velden losgestoken. Terwijl Jason aan het maaien was, kwam ik ook op dat veld om te maaien, en gelijk bij de eerste ronde liep de swatter vast. Gestopt en samen met Jason de plukken gras losgetrokken en toen maar eens geprobeerd de maaier opnieuw aan te slingeren. Dat lukte, maar Jason gebaarde dat ik snel moest komen kijken. En wat lag daar? Het was een dode Coyote..!

Smiddags ruilde Clay met Jason en hebben hij en ik samen gemaaid. Hij op de Hesston swatter en ik op de JD. Rond 8 uur vanavond gestopt want het dauwde te erg. Helaas, morgen weer een nieuwe dag. De kalveren voor de tweede keer gevoerd want die hebben vreselijk honger natuurlijk. Vreetzakken...

Nu zit ik achter de computer en heb Roger en Weston (Roger's oudste zoon) laten zien waar ik woon, waar mijn ooms wonen en hoe boerderijen eruit zien in Nederland..

  • 18 September 2012 - 10:04

    Kees En Tieneke Van Laar :

    Hoi Maarten,
    Erg leuk om zo mee te kijken wat jij zo ver van hier allemaal aan het doen bent.
    Als ik het goed begrijp heb je het wel naar je zin.
    Mocht je bij een party de partytent nodig hebben: je weet het ,...en als het moet komen we hem brengen:).
    Groetjes van ons allen

  • 18 September 2012 - 20:07

    Lukas:

    Hoi Maarten,
    ik zie dat je wel vermaakt daar.
    Zo aan de foto's te zien is allees 20x zo groot als in nederland.
    Fijne tijd daar en veel plezier en geniet er van.
    Groetjes, Lukas

  • 19 September 2012 - 10:01

    Teunievanreenen:

    Hoi zoon,

    Daar zijn ze ook druk, drukker denk ik.
    Enneh ben jij zelf onzichtbaar daar ?

    sjaloom, mama


  • 19 September 2012 - 22:05

    Cornelis :

    He keeltje tjo allemensen je ben er maar druk mee mare zo te lezen vermaak jij je heel best leuk man.
    Ziet er goed uit, nog een tip je moet schrijver worden best boeiend om te lezen!!!

    Groetjes Nelis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Klaar met de studie..! Wat doen de meesten dan? Juist; of aan het werk, of verder leren..! Die baan die komt wel, want geven die twee maanden dat ik later begin nou? Dus eerst een klein deel van de wereld beter leren kennen: Colorado - USA! De plek waar ik heen ga ligt bij de Rocky Mountains, het dorp Center. Hier zijn vooral boerderijen gelegen met daar omheen veel landbouwgrond dat alleen opbrengst heeft op de plekken waar geïrrigeerd wordt. Het werk dat ik ga doen zal vooral te maken hebben met akkerbouw; oogsten van tarwe en waarschijnlijk ook luzerne. Daarnaast hebben ze veel koeien die los lopen in de bergen. Rond de maand oktober zullen ze op transport moeten, dus ook hier is veel werk te doen.. Wat het allemaal precies gaat worden? Dat zal ik proberen bij te houden door middel van lappen tekst en (hopelijk) veel foto's!

Actief sinds 31 Aug. 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 8829

Voorgaande reizen:

24 November 2014 - 27 November 2014

Midweekje weg

03 Maart 2014 - 15 Maart 2014

Afbouw á la France

04 September 2012 - 23 Oktober 2012

Center - Colorado - USA

Landen bezocht: